نرم‌افزار دفتر وجوهات سهمین

امکان ایجاد و مدیریت دفاتر وجوهات مختلف، ثبت و چاپ رسید و گزارش گیری، مدیریت اخبار و اطلاعیه‌ها

چاپ رسید دریافت و پرداخت، عبادات استیجاری، ارسال خودکار پیامک، ثبت مشخصات سادات، متوفیان و نیازمندان

اطلاعات بیشتر

سیاست نامه حریم خصوصی


«سهمین» به حریم خصوصی کاربران خود احترام می‌گذارد و متعهد به حفاظت از اطلاعات شخصی است که شما در اختیار آن می‌گذارید. از آنجا که جمع‌آوری و پردازش اطلاعات شخصی بخش غیرقابل اجتنابی در ارائه خدمات ما به شماست، لذا به منظور آگاهی کامل از سیاست و عملکرد در این زمینه، مطالعه این سند تحت عنوان «سیاست نامه حریم خصوصی» و هر گونه پیام دیگری که در خصوص جمع‌آوری و پردازش اطلاعات توسط به حساب کاربری شما ارسال می‌شود، ضروری است.

این سند مشتمل بر موارد ذیل در خصوص اطلاعات شخصی است که مطالعه آن را برای درک بهتر اصطلاحات تخصصی پیشنهاد می‌کنیم.


درباره

سهمین یک نرم‌افزار دفتر وجوهات است که اولین نسخه آن در مهر ۱۴۰۳ توسط جمعی از متخصصان ایرانی طراحی و منتشر شد. این محصول متعلق به گروه نرم‌افزاری مبین سافت است.


در این سند، منظور از «سهمین» و «ما»، گروه نرم‌افزاری مبین سافت است.


تغییرات این سند

این سند ممکن است دستخوش تغییرات و تجدیدنظر شود و در صورتی که اطلاع‌رسانی تغییرات به موجب قانون الزامی باشد، این تغییرات از طریق سایت و برنامه کاربردی (اپلیکیشن) به کاربران اطلاع داده خواهد شد. این سند، آخرین بار در تاریخ ۱ شهریور ۱۴۰۳ مورد بازبینی و به‌روزرسانی قرار گرفت.


برنامه، سایت و سرویس‌های اشخاص ثالث

استفاده از خدمات ممکن است دربردارنده لینک‌های متعلق به اشخاص ثالث نیز باشد. به نحوی که کلیک کردن روی آن‌ها می‌تواند منجر به جمع‌آوری اطلاعات شخصی شما شود. توصیه این است که علاوه بر این سند و تغییرات آن، سیاست‌های حریم خصوصی (Privacy Policy) لینک‌های متعلق به اشخاص ثالث را نیز به دقت مطالعه کنید. هیچ مسئولیتی در قبال اطلاعاتی که با اشخاص ثالث (اعم از سایر کاربران یا خارج از این خدمات) به اشتراک می‌گذارید نخواهد داشت.


کدام اطلاعات توسط جمع آوری می شوند

  • اطلاعاتی که برای ایجاد حساب کاربری در ضروری است شامل شماره تلفن همراه و رمز عبور (به صورت رمز‌گذاری‌شده) یا سایر اطلاعاتی که شما در اختیار قرار می‌دهید
  • مدت و باز‌ه‌های استفاده شما از خدمات
  • اطلاعات مربوط به دفتر وجوهات شامل عنوان، تاریخ ایجاد، مدیران، وضعیت هر دفتر وجوهات (فعال یا غیرفعال) و تعداد اعضا
  • اطلاعات مربوط به عضو در دفتر وجوهات شامل آدرس پروتکل اینترنت (IP)، مشخصات فردی (نام و نام خانوادگی، شماره‌ی ملی، شماره همراه، نام پدر، تاریخ تولد و ایمیل)،
  • مشخصات دستگاه ثبت شده، شامل برند، نوع دستگاه، سریال و سایر مشخصات
  • ما ممکن است از کوکی‌ها (cookies) در جمع‌آوری اطلاعات استفاده کنیم. کوکی فایلی است که به درخواست یک سایت، توسط مرورگر ایجاد می‌شود و به سایت امکان ذخیره‌ی مشخصات شما را فراهم می‌نماید. بسیاری از مرورگرها امکان غیرفعال کردن کوکی را فراهم کرده‌اند، به این منظور می‌توانید راهنمای مرورگرها را مطالعه کنید. (برای مثال، Internet Explorer ، Google Chrome ، Mozilla Firefox و Apple Safari )
  • مکاتبات شما در تماس با تیم پشتیبانی

هر گونه اطلاعات مربوط به مشخصات دفتر وجوهات شامل موارد ذکر شده به صورت رمزگذاری شده منتقل خواهند شد.


سهمین از اطلاعات چه استفاده ای می کند

موارد عمده استفاده از اطلاعات عبارتند از:


  • استفاده از اطلاعات به منظور اجرای قرارداد فعلی یا آتی بین و کاربر یا در مواردی که برای استیفای حقوق قانونی ضروری باشد. به عبارت دیگر، از آنجا که برای ارائه بهترین محصولات و خدمات، با بیشترین امنیت برای کاربر و همچنین بهبود خدمات نیاز به استفاده از برخی اطلاعات دارد، بنابراین با استفاده از اطلاعات کاربران ممکن است اقدامات ذیل را انجام دهد:
    • ارزیابی عملکرد سرویس و رفع اشکالات آن‌ها در نسخه‌های آتی
    • افزایش امنیت و صحت عملکرد سرویس
    • بهبود تجربۀ کاربری از طریق انطباق با نیازها و شرایط کاربر
    • تحلیل رفتار کاربران در استفاده از سرویس از جمله در مواجهه با فرآیند ثبت نام و در نتیجه بهبود فرآیند ایجاد یا ورود به دفتر وجوهات
    • نمایش لیست دفتر وجوهات های ایجاد شده و اطلاعات حساب کاربری هنگام ورود به برنامه
    • اطلاع‌رسانی رخدادهای مهم مانند به‌روزرسانی‌های خدمات و محصولات، تغییرات مهم در شرایط استفاده از سهمین یا سیاست‌نامه حریم خصوصی
    • آموزش تیم پشتیبانی برای پاسخگویی به کاربران و نظارت بر عملکرد آن‌ها
    • استفاده از اطلاعات برای طرح دعوا توسط، دفاع و پاسخگویی در برابر دعاوی مطروحه علیه و هرگونه اقدام قضایی یا اداری مرتبط به منظور دفاع از حقوق و اموال یا کاربران
    • انجام مکاتبات و تماس با کاربران توسط تیم پشتیبانی
    • توسعه و ارائه خدمات بهتر و بیشتر توسط یا مجموعه شرکت‌های همکار و وابسته به
  • سهمین اطلاعات کاربران را برای ارائه‌ی گزارش‌های آماری از صنعت و کاربران، بدون اینکه به طور مستقیم به یک شخص حقیقی مشخص و معین مرتبط باشد، استفاده می‌کند.

اطلاعات در اختیار چه کسانی قرار می گیرد

  • سهمین ممکن است در راستای مطابقت عملکردش با قوانین و مقررات کشور اطلاعات موضوع این سند را در جریان رسیدگی قضایی و/یا در پاسخ به دستور مراجع قضایی ذی‌صلاح در اختیار نهادهای ذی‌ربط قرار دهد.
  • چنانچه با شرکتی دیگر ادغام شود یا به ساماندهی مجدد یا به فروش دارایی‌هایش اقدام کند، همچنان تمام اطلاعات شخصی محرمانه باقی خواهند ماند و هرگونه تصمیم به انتقال اطلاعات کاربران یا تغییر سیاست حریم شخصی به اطلاع کاربران خواهد رسید.
  • سهمین ممکن است اطلاعات جمع آوری شده را با اشخاص ثالثی که به منظور ارائه خدمات به شما، با ما همکاری و فعالیت می کنند نیز قرار دهد. بدیهی است که حدود اطلاعات ارائه شده به این اشخاص، همواره و صرفاً محدود به همان مواردی خواهد بود که در راستای سند استفاده از خدمات با ما همکاری و فعالیت می کنند و این اشخاص صرفاً در چارچوب این سند می توانند اقدام به پردازش یا استفاده از اطلاعات شما نمایند.

امنیت اطلاعات

  • سهمین در کشور جمهوری اسلامی ایران مستقر بوده و کلیه اطلاعات جمع‌آوری شده، در دیتاسنترهای مورد تایید سازمان فن‌آوری اطلاعات و ارتباطات ایران و بر روی سرورهای داخل کشور نگهداری و ذخیره‌سازی می‌گردند که این امر موجب بالا رفتن امنیت اطلاعات خصوصی شما خواهد شد.
  • برای ورود به حساب کاربری در از رمز عبور یک‌بار مصرف (OTP) استفاده می‌شود که تنها با دسترسی به شماره تلفن همراهی که از طریق آن در، حساب کاربری خود را ایجاد کرده‌اید امکان‌پذیر است.
  • در صورت وقوع سرقت گوشی همراه و همچنین پیش از واگذاری شماره تلفنی که با آن حساب کاربری ایجاد کرده‌اید، موضوع را به اطلاع دهید تا حساب کاربری شما تعلیق شده یا اطلاعات موجود در آن تغییر کند. در غیر این صورت و در موارد دسترسی اشخاص ثالث به اطلاعات حساب کاربری شما، هیچ‌گونه مسئولیتی در این مورد نخواهد داشت.
  • سهمین نسبت به موارد زیر مسؤولیتی نخواهد داشت:
    • ضعف ایمنی سخت‌افزارهای مورد استفاده خریدار برای ارتباط با سامانه
    • استفاده کاربر از نسخه‌های غیر معتبر نرم‌افزار
    • امنیت تبادل داده مابین کاربر و سرورهای خود
    • در اختیار گرفتن کلمه عبور سرویس‌های کاربر توسط اشخاص ثالث
  • سهمین صرفاً در صورتی و در زمانی، اطلاعات شخصی کاربران را درخواست یا این اطلاعات را پردازش می‌کند که برای ارائه خدمات، یا ارائه بهتر خدمات به ایشان ضروری باشد. متعهد است که از این اطلاعات برای هیچ هدف دیگری، از جمله اهداف تبلیغاتی، استفاده نکند و تحت هیچ شرایطی اقدام به کسب آن بخش از اطلاعات شخصی کاربران که داوطلبانه در اختیار قرار نداده‌اند، نکند. واگذاری اطلاعات از سوی کاربر به این معناست که حسب مورد اجازه پردازش یا ذخیره آن‌ها را نیز به داده است.
  • اطلاعات شخصی کاربر ممکن است در موارد زیر توسط دریافت یا ذخیره شود:
    • در صورتی که کاربر به سامانه وارد شود، اطلاعاتی همچون آدرس‌های پروتکل اینترنت(IP)، نوع مرورگر، عرضه‌کننده خدمات اینترنتی، صفحات کلیدی و خروجی از مرورگر کاربر برای ارسال می‌شود. از این اطلاعات در جهت تحلیل داده‌ها و بهبود کیفیت خدمات استفاده می‌کند.
    • در صورتی که کاربر به ایجاد حساب کاربری در اقدام کند با پر کردن فرم ثبت نام اطلاعاتی هم چون نام و نام خانوادگی، آدرس ایمیل‌، گذر واژه و شماره همراهش را در دسترس قرار می‌دهد. گذرواژه به صورت رمزگذاری‌شده در پایگاه داده ذخیره می‌شود.
    • در صورتی که کاربر از گزینه اشتراک‌گذاری با دوستان استفاده نماید، اطلاعاتی از گیرنده از جمله نام کاربری یا آدرس ایمیل طرف مقابل در دسترس قرار می‌گیرد.
    • در صورت تکمیل فرم تماس با توسط کاربر، اطلاعات تماس کاربر جهت ارائه بازخورد هرچه بهتر به او ذخیره می‌شود.
    • در صورتی که کاربر پیشنهاد برای دریافت ایمیل‌های خبری و تبلیغاتی ما را بپذیرد، در صورتی که بخواهد با تماس بگیرد، یا در صورتی که اقدام به اخذ حساب کاربری در سامانه کند، باید نشانی ایمیل خود را در اختیار قرار دهد.
    • برای ارائه بهتر خدمات و کمک به صرفه‌جویی در زمان کاربر، در چند مورد، مثلاً در زمان ورود کاربر به سایت و در زمانی که دیداهی ارسال می‌کند، برخی اطلاعات کاربر مثل نام، آدرس ایمیل و وب‌سایت کاربر در قالب کوکی‌ها ذخیره می‌شود. عمر کوکی‌ها بسته به مورد بین دو روز تا یک سال است. کوکی‌هایی که با ورود کاربر به سایت ایجاد می‌شود با خروج کاربر از حساب کاربری حذف خواهند شد.
    • ارائه خدمات پشتیبانی از سوی، مستلزم دریافت شماره تلفن همراه متصل به حساب کاربری و فایل پشتیبان سامانه خواهد بود.
  • سهمین ارسال ایمیل‌های خبری و تبلیغاتی را به کاربران پیشنهاد خواهد کرد. پذیرش یا رد این پیشنهاد تأثیری بر دسترسی کاربران به سایر خدمات ما نخواهد داشت.
  • مسئولیت هرگونه خسارت احتمالی ناشی از عدم توجه کاربر به ضوابط مشروح در این موافقتنامه با کاربر خواهد بود.
  • کاربران باید از اطلاعات شخصی سایر کاربران که در جریان استفاده از خدمات در اختیار آن‌ها قرار می‌گیرد، محافظت و از سوء استفاده از آن‌ها خودداری کنند. تخلف از این شرط موجب مسؤولیت آن‌ها نسبت به هر گونه خسارت وارده به و کاربر مالک اطلاعات خواهد بود.
  • کاربران مسؤول تهیه نسخه پشتیبان از اطلاعات شخصی خود که در به ثبت رسیده خواهند بود و را از مسؤولیت در قبال حذف سهوی اطلاعات ایشان بری می‌سازند.
  • کاربر متعهد می‌شود که از استفاده از محتوای موجود در سامانه، عیناً یا با ویرایش و تغییر، جهت تولید محتوا به نام خود یا هر شخص ثالث یا جهت هر مقصود دیگر به جز استفاده شخصی و غیر تجاری، بدون اذن خودداری کند.
  • کاربر متعهد می‌شود که از سامانه فقط برای مقاصد قانونی و به گونه‌ای استفاده کند که ناقض حقوق یا محدود کننده استفاده هیچ شخص ثالثی از سامانه نباشد. نقل محتوا صرفاً با ذکر منبع، به شکلی که واضح و غیر قابل اشتباه باشد، مجاز است.
  • کاربران حق هیچ‌گونه تلاش در جهت استخراج سورس کد سامانه، ارائه نسخه ثانوی از روی سرورهای دیگر، ایجاد تغییر یا اخلال در سامانه، اجرای نرم‌افزار یا اسکریپتی جهت ایندکس‌گذاری، مطالعه یا هرگونه داده‌کاوی بر روی سامانه، یا دسترسی غیر متداول و غیر قانونی به هر یک از قسمت‌های آن ندارند و هر اقدامی جهت هر یک از این موارد ناقض حقوق مالکیت معنوی خواهد بود.
  • اطلاعات ذخیره‌شده در فایل پشتیبان مختص شماره تلفنی است که فایل پشتیبان توسط آن ایجاد شده است. مسئولیت عواقب انتقال این اطلاعات (از جمله حذف و خرابی اطلاعات) به شماره دیگر صرفاً به عهده کاربر است.


نگهداری اطلاعات

سهمین تا زمانی که به منظور ارائه خدمات به شما نیاز به اطلاعات مذکور در این سند داشته باشد، اقدام به نگهداری از این اطلاعات خواهد نمود. معیار تعیین این بازه زمانی عبارت اند از:


  • مدت زمانی که با شما دارای رابطه قراردادی به منظور ارائه خدمات است؛
  • تعهدات قانونی به حفظ و نگهداری اطلاعات کاربران خود؛
  • نگهداری اطلاعات در مواردی که این امر به منظور حفظ حقوق و منافع قانونی، ضروری و یا به مصلحت باشد.

شفافیت، حق انتخاب و سؤالات حریم شخصی

کاربران مختلف نگرانی‌های مختلفی در خصوص حریم شخصی خود دارند. هدف ما شفافیت کامل در خصوص اطلاعاتی است که جمع آوری می‌کنیم، تا بتوانید در خصوص استفاده‌ای که از آنها می شود حق انتخاب داشته باشید. تصمیم گیری در خصوص نحوه دسترسی به اطلاعات شخصی و غیرشخصی شما بر عهده شماست. لطفا هر سؤال، ابهام یا دغدغه‌ای دربارۀ حریم شخصی خود دارید به سادگی از طریق ایمیل با مطرح کنید. تمامی تماس‌ها و ایمیل‌ها پاسخ داده می‌شوند و تا حد امکان به پیشنهادهای مفید کاربران ترتیب اثر داده خواهد شد.


درخواست های شما

تحت شرایطی، شما می توانید متقاضی هر یک از موارد ذیل در رابطه با اطلاعات شخصی خود باشید:

درخواست دسترسی به اطلاعات شخصی خود که در اختیار قرار دارد،

درخواست تکمیل اطلاعات ناقص یا اصلاح اطلاعات نادرستی که در اختیار قرار دارد،

درخواست حذف یا محو کردن اطلاعات شخصی؛ در این خصوص درخواست شما را بررسی و تنها در چارچوبی که قانون اجازه می‌دهد اطلاعات را حذف یا محو می‌نماید و به نحو مقتضی به شما اطلاع‌رسانی خواهد کرد،

اعلام عدم رضایت شما نسبت به جمع‌آوری، ذخیره، پردازش و توزیع اطلاعات شخصی در مواردی که به موجب قانون این اقدامات مستلزم رضایت شماست، امکان پذیر خواهد بود؛ در این خصوص درخواست شما را بررسی و تنها در چارچوبی که قانون اجازه می‌دهد اقدام و به نحو مقتضی به شما اطلاع‌رسانی خواهد کرد. همانطور که قبلا ذکر شد، عدم دسترسی به برخی اطلاعات، ممکن است مانع ارائه تمام یا برخی از خدمات یا عملکرد مناسب سایت یا برنامه گردد.


شرایط درخواست:

شما می توانید درخواست های خود را به نشانی الکترونیکی support@mobinsoft.net ارسال نمایید.

درخواست شما در هیچ یک از موارد فوق متضمن پرداخت هزینه نمی‌باشد.

در هر یک از موارد فوق، ممکن است اطلاعاتی را به منظور تأیید هویت و حصول اطمینان از حق دسترسی شما به اطلاعات شخصی، درخواست کند. این اقدامات و تدابیر با هدف محافظت از اطلاعات و جلوگیری از دسترسی‌های غیرمجاز به اطلاعات شخصی شما انجام می‌شوند.

سهمین هر درخواست را ظرف حداکثر یک ماه پاسخ خواهد داد مگر آنکه پیچیدگی یا تعدد موضوعات بررسی طولانی‌تری را اقتضا کند؛ در این صورت، اطلاع‌رسانی های لازم را انجام خواهد داد.


رویدادهای ناگهانی

۱. در صورت بروز موارد غیر قابل پیش‌بینی و خارج از اختیار که ارائه خدمات را با اختلال یا وقفه مواجه سازد، حداکثر تلاش را برای کاهش اثرات این موارد بر ارائه و کیفیت خدمات مبذول خواهد کرد، اما مسؤولیتی در قبال عدم حصول نتیجه نخواهد داشت. بروز چنین شرایطی را در اولین فرصت ممکن از راه‌های ارتباطی به اطلاع کاربران خواهد رساند.

۲. در صورتی که کاربری به دلیل شرایط رویدادهای ناگهانی از دریافت تمام یا بخشی از خدماتی که بهای آن را قبلاً پرداخت کرده محروم شود، حسب درخواست کاربر یا وجه معادل سرویس ارائه‌نشده را به کاربر مسترد خواهد کرد یا پس از رفع شرایط رویدادهای ناگهانی، سرویس خریداری‌شده را برابر با مدتی که ارائه سرویس به دلیل رویدادهای ناگهانی متوقف شده، ارائه خواهد کرد. بروز هر یک از موارد رویدادهای ناگهانی مجوز تخطی کاربران از سایر تعهداتی که به موجب این توافقنامه بر عهده گرفته‌اند، نخواهد بود.


حل اختلاف

در صورت بروز اختلاف بین و هر یک از کاربران، طرفین کوشش خواهند کرد اختلاف را به طور دوستانه و با حسن نیت حل کنند. در صورتی که اختلاف، ظرف پانزده روز از تاریخ نخستین طرح آن به عنوان موضوع اختلاف، از طریق مذاکره حل نشود، هر طرف اختیار خواهد داشت موضوع را جهت حل و فصل به مرجع ذی‌صلاح قضایی ارجاع کند.


پشتیبانی

مرکز پشتیبانی فنی در ساعات ۹ صبح تا ۵ عصر در روزهای غیر تعطیل پاسخ‌گوی کاربران درباره مشکلات فنی در بهره‌برداری از سرویس‌ها خواهد بود. در صورتی که مشکل بلافاصله قابل رفع نباشد، کاربران در اسرع وقت از زمان تخمینی لازم برای رفع اشکال مطلع خواهند شد و نسبت به رفع اشکال در اسرع وقت اقدام خواهد کرد.